Alla inlägg den 16 september 2021

Av Fester Bestertester - 16 september 2021 19:13

God afton. Jag var hos sillstryparen och köpte på mig mat. Tre burkar Soldatens ärtsoppa, ett paket mazariner, en påse gifflar och två paket Singoallakex. Nu har jag så jag klarar mig ett bra tag. Jag har redan börjat avnjuta dem, jag sitter i herrummet och smaskar i mig så det står härliga till. Till det dricker jag lite punsch och det smakar förträffligt.


Frugan då? Hon fick en halv burk Whiskas blötfoder så nu ligger hon nöjd och mätt på sin sköna madrass där nere i källaren. Det är livet att få rå om sig själv som om det inte fanns någon morgondag. Innan klockan slår nio ska jag telefonera min gode vän Nils-Erik och kanske blir stolliga frugan och jag inbjudna på middag hos honom. Hans fru är en utomordentlig kock och trivs verkligen i köket, där drog han en vinstlott vid vigseln. Själv har jag en fru som är helt hopplös på att laga mat, vilken man får snärta på rumpa och lår om det ska hända något. Nåja, nu slipper jag se frun på två dagar, hon äter som tur är inte varje dag. Jag behöver lite egentid och det får jag ikväll.

Av Fester Bestertester - 16 september 2021 01:45

Jag har kört lite "The legend of Zelda: Skyward sword" och är helnöjd. Nästan. Spelet styrs delvis med så kallad motion control och det var ett fasligt viftande med handkontrollen. Jag har suttit fast på lite olika ställen, men har kämpat mig förbi dem. Nu ska jag gå runt och proviantera innan jag kastar mig ned från staden ovan molnen till marken. Jag ska bara få lite sömn först så slår jag på spelet imorgon eftermiddag. En annan har spelat Zelda sedan första spelet på NES.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards