Alla inlägg den 25 september 2021

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 21:03

God morgon på er, kära läsare. Idag har jag fullt upp. Jag ska ta upp frugan ur källaren och låta henne rosta bröd åt mig. Naturligtvis blir hon inte lottlös, hon ska få en sked marmelad. Efter det går jag till speceristen då jag ska handla lite kex och kakor till mig själv. Eventuellt blir det ett telefonsamtal till min gode vän Nils-Erik, jag ska kolla läget, hur han mår och så. Tyvärr har jag inte blivit hembjuden till Nils-Erik, så jag får hålla till godo med vidbrända fiskpinnar som stolliga lilla frugan ska få steka åt mig. Nåja, det blir nog en förträfflig dag. Därför har jag gått upp tidigt idag, jag vill inte stressa eller ha en tidspress på mig. Jag tar mig an dagen med uppkavlade skjortärmar.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 19:07

Vår man i Japan, Kenta Kawasaki, ligger inlagd på psykiatrisk klinik. Han har kämpat för hårt och bränt ut sig. Han meddelar att han inte är avskräckt, att han kommer att återupta kampen så fort han blir utskriven. Det lovar gott inför framtiden, då han är den drivande medlemmen i UFO-Japan och uppbär ett enormt ansvar på sina axlar. Kenta är den sanne altruisten och tar kampen utan en tanke på sin egen säkerhet. Nu kom ett bakslag, men Kenta har envist kämpat för saken i årtionden, bakslag kommer förr eller senare. För att sporra honom vidare har UFO-Östergötland beslutat att swischa honom en hemlig summa pengar så att han ska ha råd med sjukhusräkningen. Vi tar hand om de våra, fattas bara.


MVH/Er sektionschef

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 16:49

Ronny ringde mig förut och undrade om jag skulle med på puben, men jag tackade nej. Vi var ju där igår, jag kan inte springa där och förstöra pengar. Jag gjorde av med 700 kronor igår, det får räcka för denna vecka. Tydligen är Ronny pank, men han ska dricka på kredit hos Fikret. En synnerligen dum idé, men sådan är Ronny. Han tänker inte på morgondagen. Han tycks tro att jag är gjord av pengar, men jag lever snålt i veckorna och gör inte av med så mycket. Ronny borde skaffa sig ett arbete och tjäna sina egna pengar, inte vara beroende av allmosor från höger och vänster. Och från mig. Skärpning, Rontan.


MVH/Bosse Rulltårta

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 15:50

Japp, jag funderar på att ringa akutenheten, AE. Jag känner att jag behöver prata av mig med en förstående själ. Visst skulle jag kunna ringa en vän, men jag vill helst inte prata dåligt mående med mina kompisar. Det får bli både sjukdomsprat och film och musik med AE. Jag har inte ringt dem på länge, så jag tar inte så mycket av deras värdefulla tid. Blir jag tillsagd att lägga på gör jag såklart det, jag är inte omöjlig. Men helst skulle jag vilja ha ett långt och givande samtal med dem. Jag är ensam. Jag är orolig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 15:32

Hej på er, alla läsare. Idag var jag på Systembolaget när de öppnade och jag köpte fyra öl. De hade jag tänkt att dricka utomhus, så jag ringde Finske mannen och undrade var han var. Då klev han ur butiken bakom mig, så det blev att avsluta telefonsamtalet. Vi gick gemensamt till Stortorget och slog oss ned och började avnjuta vår dryck. Efter ett tag ringde det i min telefon och det var Mannen med det illröda ansiktet. Han var på jakt efter suparkompisar så efter cirka tio minuter dök han upp och slog sig ned bredvid oss. Mina fyra öl tog snart slut, så det blev en vända till till Systembolaget för fyra till. Nu är jag hemma igen efter en trevlig stund på bänken. Imorgon träffas vi på nytt, men då blir det bara folköl. Det får gå det med.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 15:08

Jag funderar på att gå till puben och insupa den trevliga atmosfären och ta ett par öl. Jag är trött på att sitta hemma och glo. Bosse Rulltårta och jag var ju där, på bästa puben God vän, igår och jag blåste alla mina pengar. Men jag kanske kan få kritsa hos Fikret i baren. Dricka idag och betala i veckan som kommer då jag får mitt försörjningsstöd. Så får det bli. Fikret, var redo, snart kommer jag och jag är törstig.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 14:54

Jag är inte direkt på topp, plågas av oro. Då tar jag till ett beprövat gammalt knep, jag skriver texter. Det gör att jag fokuserar på det och inte hela tiden känner efter hur jag mår. Dessutom slår man ihjäl lite tid, det är aldrig fel. Av någon anledning har jag dragit på mig oro och ångest och förstår inte varför. Oron finns där nästan jämt, den går inte att helt medicinera bort. Ibland tror jag mig lida av GAD,kronisk ångest. Nåja, jag har nu fördrivit några minuter på att skriva detta och det kännns redan lite bättre.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 september 2021 14:19

Jag lekte med tanken att vara rökfri idag, men det har redan gått åt skogen. Två gånger har jag varit nere på gården och rökt, det var mindre bra. Just nu har jag en snus inne och det tar bort det värsta röksuget, men inte allt. Kanske syndar jag snart igen, kanske dröjer det ett par timmar. Men dragit ned har jag och det är bra det med. Men sluta helt kan jag nog inte, tyvärr.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards