Alla inlägg den 26 september 2021

Av Fester Bestertester - 26 september 2021 19:42

Tyvärr dök störningsjouren upp ikväll. Det plingade på dörren för cirka en halvtimma sedan och där stod två väktare. Jag var lite slirig (hade druckit en halv flaska vodka) och gjorde kanske inte världens bästa intryck. Jag förklarade för väktarna att jag spelade lite Elvis, men att volymen var relativt låg. Dock fick jag lova att dra ned volymen och det gjorde jag. Jag tror jag vet vem som ringde dem, det var så klart surkärringen som bor under mig. De konspirerar mot mig för att göra mig hemlös. Satans nidingar!


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 26 september 2021 18:08

Jag blev lite full igår och har bara ett svagt minne av telefonsamtalet jag hade med AE, akutenheten. Jag vet att jag pratade sport med dem, men resten av samtalet är som bortblåst. Fast jag har ett svagt minne av att jag blev ombedd att ta min medicin och gå och lägga mig. Kanske gjorde jag det, för jag vaknade klockan elva i min säng. Och i medicinpåsarna var det tomt, så jag lyckades ta min medicin fast jag var på fyllan. Jag laddar för ett nytt samtal till AE ikväll. Jag ska bara hälla i mig några starköl först.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 september 2021 17:54

IFK Norrköping möter Varbergs BoIS på hemmaplan och man fick en smakstart när Samuel Aggebro satte matchens första mål efter mindre än en minut spelad. Det här tror jag inte att IFK tappar. Nu väntar en nervös väntan på slutsignalen. Tappar Snoka poäng i denna match kan de nog säga adjö till tredjeplatsen och spel i Europa.


MVH/Tjotta Olssons överman

Av Fester Bestertester - 26 september 2021 16:06

Hej, hej. Igår gick jag till bästa puben God vän. I plånboken hade jag bara en tjuga, så jag frågade Fikret i baren om jag fick kritsa och det gick bra. Det blev bara tre öl för 50 spänn styck, mer vågade jag inte dricka. Det är för att Fikret ska man passa sig för, man vill inte slarva med betalningen, då kan man råka illa ut. 150 kronor skramlar jag snart ihop, han ska få sina pengar senast på fredag nästa vecka. Kanske tar jag mig några öl på fredag också, då har jag inte varit på bästa stället på sex dagar. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 26 september 2021 15:36

Jag har inget att dricka hemma och är sugen på ett rus. Då ringer jag min kran Goran och beställer ett helrör vodka. Han tar 300 kronor för en flaska, det är saftigt, men man får den levererad till dörren. Vi har känt varandra i rätt många år nu och Goran kan fixa det mesta, till och med handeldvapen. Han åker ner till Jugoslavien och hämtar hem AK47:or på löpande band. Kanske beställer jag en platta öl också, när jag ändå ska ringa honom, vi får se. Du som känner mig får gärna titta över så bjuder jag på en slurk.


MVH/Hasse Promille

Av Fester Bestertester - 26 september 2021 14:08

Nu är veckans tråkigaste dag här, det är söndag. Jag vet inte hur jag ska fördriva tiden, jag får väl lägga mig på sängen igen då. I dryckesväg har jag läsk och folköl, men bara fyra starköl. Det sysselsätter mig en stund, men sedan då? Som sagt, jag får väl lägga mig på sängen och försöka sova bort denna eländiga dag.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards