Alla inlägg den 6 september 2021

Av Fester Bestertester - 6 september 2021 23:39

"The rudest, crudest, lewdest, drunkest band in Christendom". Vad är det för något, undrar du kanske? Det är The Macc Lads egen beksrivning av sig själv och jag kan bara hålla med. Kolla in deras konsterter där de lever om på scenen och får ölburkar och allt möjligt slängt på sig själva. En gång träffades sångaren av en påse med spyor, den är svår att toppa. För en festlig musikstund, kolla in bandets verk, för att inte säga mästerverk.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 september 2021 22:32

Mitt herrskap, jag har bara rökt fyra cigaretter idag. Det kommer jag att fira genom att ta kvällens sista cigg, en femte. Jag låg på fem rökta igår också, det är vansinnigt bra. Tänk vad pengar jag sparar, ett paket räcker i fyra dagar. Jag som fram tills nyligen puffade i mig ett paket om dagen. Det går att lära en gammal hund att sitta, det är jag beviset för. Nästa steg är att ytterligare skära ned och det kan gå. Fast det krävs en hel del snus och nikotinsugtabletter för att hålla suget efter en tagg stången, men det kan jag ta. Jag blir gärna snusberoende, det vet jag flera före detta rökare som är. Jag är så stolt att jag känner mig sprickfärdig.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 september 2021 21:32

Satan vad det suger i tarmen, jag vill ha något gott att dricka som gör mig yr i bollen. Jag fyller ju år i dag och är man inte gla' på sin födelseda', när ska man annars va' gla'? Jag får inte upprepa mitt misstag imorgon och ligga på sängen och slappa. Jag måste heroiskt gå hela vägen ned på stan och sedan släpa hem tunga burkar. Men det måste gå, ty jag måste få mig ett rus. Jag är inne på min fjärde folköl, men de dricker jag bara för att jag hela tiden måste tippa i mig någon dryck, skulle lika gärna kunna dricka vatten. Det är ju ruset jag vill åt.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 6 september 2021 19:35

Tja! Vad kul jag hade det hemma hos Hasse Promille igår. Vi drack upp all hans sprit och det mesta av ölen. Jag lovade att betala en hundring för det han gav mig att dricka, men det tar vi senare när jag är stadd i kassan.


Härnäst vill jag gå till bästa puben God vän. Man kan gå dit och sätta sig utan att beställa något, insupa den trevliga atmosfären. Jag tror inte Fikret kör ut en om man gör så. Där finns ju de där fyra araberna, några gubbar som jämt sitter där och jag har aldrig sett dem beställa något.


Snart ska jag ringa till Bosse Rulltårta och fråga om han har något att bjuda på. Bosse är ju miljonär som ni vet. Det har han råd med. Själv går jag till soc imorgon och hämtar lite snabba pengar. Tyvärr måste jag lägga lite på mat, man kan inte bara roa sig för pengarna.


Fast helst vill jag gå till bästa puben God vän, stället där hela världen möts. Vi får se om jag tar mig råd till det imorgon.


MVH/Ronny

Av Fester Bestertester - 6 september 2021 17:56

Goder afton, mitt herrskap. Jag har haft en förträfflig dag. Det började med att jag släppte ut min lilla djungelvilde ur källaren, hon skulle koka ägg och rosta bröd åt mig. Sedan ägnade jag mig åt mitt och det blev dags för lunch. Det blev två sillsmörgåsar och lilla frugan fick sig en sillbit som hon motvilligt tuggade i sig. De är roliga, de där thailändskorna.


Nu är det snart dags för middag, tossiga frun ska laga till ravioli på burk. Ja, värma den. Det klarar till och med hon. Efter maten låser jag in frugan i källaren (hon får så klar en "kudde" ravioli först) och sedan blir det lite välbehövlig egentid.


Jag kommer att spisa musik, äta godsaker i form av kakor och dricka lite punsch. Det blir ett storartat slut på en storartad dag.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 6 september 2021 17:44

Idag fyller jag år, jag blir över femtio. Jag grattades av min mamma när jag var hos mina föräldrar med mat, annars har det inte blivit något firande. Jag tänkte festa till det med starköl, men blev liggandes på sängen och nu orkar jag inte gå ned på stan. Ingen har ringt och grattat mig, nej, sådant sker på nätet. På Facebook och kanske andra sociala medier. Nåja, jag firar bara jämnt, om ens då. Fast visst är det kul att bli uppmärksammad. Grattis till mig då.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards