Alla inlägg den 17 september 2021

Av Fester Bestertester - 17 september 2021 21:05

Jag sitter och har det tråkigt och funderar faktiskt på att ringa AE, akutenheten. Jag vill prata med en kvinna med lugn och rogivande stämma. Prata film och musik med denne och sladdra bort tio, femton minuter. Ska jag ringa? Jag har inte ringt AE på flera månader och tycker gott jag kan kosta på mig ett samtal till dem. Sist ringde jag snuten, det var i juli månad. Jag har alltså inte ringt AE på över två månader och borde kunna kosta på mig ett samtal dit. Jag saknar er, Kerstin, Emma, Marie och allt vad ni heter. Lyft luren och önska mig välkommen till er.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 september 2021 20:25

Fasen, det krånglar när jag försöker beställa en tröja från mitt utrikiska favoritlag. Jag fyller i allt korrekt och trycker på skicka-knappen. Men då dyker det upp en ruta som säger "error" och något mer. Jag har testat att starta om datorn och på nytt lagt en beställning med samma resultat. Jag vill för fasen bara ha min tröja. Snälla Gud, låt mig kunna beställa den.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 september 2021 20:05

Jodå, allt är bara bra med mig. Jag står utan Stesolid, då receptet gått ut och jag ej har förnyat det. Jo, det förnyades i torsdags och jag fick med mig fyra tabletter från mottagningen. Jag har inte tagit min Stesolid sedan den 25:e augusti och det utan utsättningssymptom. Det är ju jättebra.


Egentligen tror jag inte att jag behöver all medicin jag tar, jag tror jag är friskare än psykiatrin tror. Jag har även fått mindre antipsykotisk medicin tack vare en miss från klanten till läkare. Men, hör och häpna, jag har inte fått ökade symptom trots det. Inte mer röster än vanligt, paranoian på hanterbar nivå och minimalt med knastankar. Det kanske är dags att boka en läkartid och diskutera dossänkningar. En annan är (nästan) frisk.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 17 september 2021 18:43

Det är fredag och jag har pengar på fickan. Naturligtvis ringde jag Bosse Rulltårta och undrade om han skulle med till bästa krogen God vän. Han nappade och om en timma ska vi ses där. Jag tar med mig en femhundring, det får räcka. Snåla ena där på socialen som inte kan ge en rejält med pengar. Fast jag har så jag kan bjuda nån tjej på en cider, men mer får det inte bli. Jag ska önska persisk musik, Fikret har några skivor bakom disken. Vem vill höra på dansband när det finns eldig och medryckande musik från Iran? Det ska bli kul att träffa Muhammed, Wladimir och God vän-chilenarna på världens bästa ställe. Hela världen möts på God vän.


MVH/Ronny

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards