Alla inlägg under maj 2021

Av Fester Bestertester - 28 maj 2021 20:04

Varför blev livet som det blev? Jag är 53 i år och har just ingenting. Ytliga vänner har jag, det är väl allt. Men jag har ingen jag kan ringa och gråta ut för, det går fetbort, för att prata nysvenska. Jag har inga sparade pengar och hankar mig fram på förtidspension, det heter väl sjukersättning, skulle jag tro. Dessutom har jag alla psykiska sjukdomars moder paranoid schizofreni. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag varit inlagd.


Just nu känner jag mig helt ur slag. Jag är trött, slapp och likgiltig. Lika bra att sova bort skiten. Jag önskar att jag hade starköl så jag kan dricka mig till förhöjt stämningsläge. Fasen, jag har inte ens lite jordnötter att mumsa på.


Denna fredag har hittills varit en riktig skruttdag. Jag tror bestämt jag ringer akutenheten och gråter lite.


MVH/HerrX

Av Fester Bestertester - 28 maj 2021 19:33

Jaha, då var det alltså fredag igen. Jag ska inte göra ett enda dugg i helgen. Bara sitta och glo rakt ut på ingenting. Jag har dåligt med pengar och dåligt med ork, det föder inaktivitet hos mig. Orkar inte laga mat, orkar inte se på film. Jag lider inte av depression, jag lider av så kallade negativa symptom. Dagarna flyter ihop till en enda smet utan att jag agerar. Man kanske skulle ta och ställa sig på tågrälsen.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 27 maj 2021 19:21

Jag ska inte överdriva, jag mår rätt bra. Fast jag har viss rösthallucinos vilket ställer till besvär för mig. Jag är tjock, fet, dum och ful enligt Ville och Valle och förtjänar inte att leva. Men de kan dra dit pepparn växer. Jag är överintelligent, det har slagit över till dårskap. Jag ligger på cirka 200 i intelligensnivå enligt den standardiserade mätskalan. Vad ska jag med det till? Det bästa vore att vara förståndshandikappad och roas av att gräva fram navelludd. En annan tarvar Nietzsche och andra stora tänkare för att få mental stimulans. Bingolotto och schlagerfestival duga ej åt mig. Jag tror bestämt jag ska be till Gud och hålla kanalen fri från nidingar och annat patrask. Att vara överintelligent är inte en dans på rosor. Man passar inte in någonstans.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 maj 2021 16:13

Sverige ligger i topp vad gäller dödsskjutningar och vad gör regeringen? Tillsätter en utredning som inte kommer att leda någon vart. Det är ett importerat problem och det går ut över landets alla medborgare. Det enda som hjälper är repatriering, skicka hem buset så kan de knalla ihjäl varandra bäst de vill där borta i Långtbortistan. Här hör de inte hemma. Ut, ut, ut!


MVH/Werner von Oben

Av Fester Bestertester - 26 maj 2021 16:09

Jag var hos diabetessjuksköterskan idag och mina värden såg bra ut.Det enda som skrämmer mig är den så kallade ögonbottenfotograferingen som ska ske inom en snar framtid. Det som var mest glädjande var vikten, jag hade gått ned fyra kilo från 108 till 104 pannor. Jag fick beröm för mina matvanor och att jag drack måttligt med folköl. Jag är så glad att jag ska fuska lite ikväll, det blir några starkisar .Ja, detta måste firas.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 26 maj 2021 00:19

Som vanligt sitter jag vaken fast det är natt. Jag roar mig med Youtube och Google och läser om allt från druvodling till Formel 1. Datorn och Internet är två fantastiska uppfinningar och gör att jag inte behöver känna mig ensam eller ens uttråkad. I alla fall inte just nu, även om kvällarna kan bli lite dryga.


Porrsurfning blir det en hel del av också, kul att se hur kvinnor är byggda, få lära sig lite om deras anatomi. De har en snippa och vi män en snopp, vilken kan stoppas in i snippan. Jag har lärt mig det mesta som går att lära och vill gärna omsätta kunskaperna i praktiken.


Nu ska jag in på tuben och kolla på fräcka motorcyklar. Det är främst Honda CFR300 Rally, Honda Fireblade och Suzuki Hayabusa som lockar. Jag ska börja spela på Svenska spel och tänkte vinna en slant och köpa mig en best.


Nu surfar jag vidare och lämnar bloggen för tillfället. Ha det bra, du där ute i natten.


MVH/Herr X

Av Fester Bestertester - 25 maj 2021 22:21

Snart är det onsdag och det är dagen jag går till Nils-Erik. Hans rekordeliga fru ska bjuda på mat, kött och potatis med brunsås till. Jag har inte bestämt om min lilla toka får följa med, då hon inte snappar upp så mycket jag skulle önska vad gäller Nils-Eriks frus matlagning.


Kanske kastar jag till henne en näve Frolic och låser in henne i den mysiga källaren, kanske tar jag henne med mig. Det beror på vilket humör jag är på. Jag gav min fru människomat idag, så hundmat duger åt henne imorgon. Vi får se hur jag gör.


MVH/Arg motalabo

Av Fester Bestertester - 25 maj 2021 18:01

"Vid dagens samtal uppger patienten att han mår bättre. Han känner sig lugnare, rösterna har blivit svagare, han kan inte längre uppfatta vad de säger. Sover bra. Han är lite orolig över att ha problem med hjärtat, eftersom han har dåliga matvanor. Klagar på torra händer, något som han tror vara anknyten till en hjärtproblem. Patienten är lite rastlös, har skakningar vid händerna och i kroppen. Patienten är ganska fåordig. Håller sig mest för sig själv men är mest hela tiden ute på avdelningen. Har en del röster och han använder öronproppar."


Tänk vilka tokigheter vårdgivaren skriver in i ens journal. Inget stämmer ju.


MVH/Herr X

Presentation

Fråga mig

35 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards